Program pobytu

Standardowy program obejmuje następujące elementy:

  • Wyrabianie ciasta chlebowego i rozpalanie pieca chlebowego. Omówienie zasad prawidłowego żywienia (piramida żywieniowa). Do kiełbasek z ogniska dzieci otrzymają domowy chleb uprzednio wypieczony w piecu.
  • Skąd bierze się mleko, ser, wełna i wiele innych artykułów – możliwość bezpośredniego kontaktu z kozami i owcą.
  • Królicze królestwo – obserwacja królików na specjalnym wybiegu. Dzieci poznają ich zwyczaje, pokarmy oraz środowisko życia. Porównanie różnych ras królików.
  • Co było pierwsze? Jajko czy kura? Woliera z drobiem – obserwacja i porównanie równych ras kur domowych. W wolierze z drobiem poza kurami domowymi mieszkają także: przepiórki, perliczki, indyki i bażanty oraz jeden kaczor biegus.
  • W osobnym pomieszczeniu dzieci mają możliwość obserwacji małych pisklaków przebywających w specjalnym „odchowalniku”.
  • Czy mleko bierze się z kartonu?
  • Co to takiego wełna i jakie ma zastosowanie?
  • Mąka, do czego służą żarna?
  • Hotel dla owadów, domek dla motyli, skalniak dla trzmieli. Uzmysłowione dzieciom jak ważne są owady dla prawidłowego funkcjonowania przyrody. Dzieci samodzielnie przygotowują z papieru kolorowego, słomek i plasteliny specjalne karmniki dla motyli, które potem są zabierane do domu.
  • Hodowla dżdżownicy kalifornijskiej i pryzma kompostowa . Omówienie różnic między rolnictwem ekologicznym i rolnictwem wielkotowarowym.
  • Jak pomagać zwierzętom przez cały rok. Dzieci poznają zasady budowy budek lęgowych, budek dla nietoperzy, domków dla jeży oraz różnego rodzaju karmników dla ptaków. W trakcie zajęć dzieci uczestniczą w budowie karmnika, który zostanie następnie przez nie zabrany do przedszkola lub szkoły.
  • Ognisko z kiełbaskami lub kiełbaski z grilla zgodnie z życzeniem grupy. Do kiełbasek serwujemy domowy chleb, oraz ciepłą herbatę.
  • W drodze do Czarnowa postój w Markach.

Dzieci mają możliwość bezpośredniego kontaktu z następującymi gatunkami zwierząt: owca, koza, królik, przepiórka. Zajęcia tematyczne przeplatane są zabawami ruchowymi na świeżym powietrzu.
Klasom drugim i trzecim szkoły podstawowej proponujemy dodatkowo wyjście do lasu lub na łąkę. Dzieci zaopatrzone w karty pracy dokonują samodzielnych obserwacji.
Jeżeli tylko możemy spełnić dodatkowe życzenia z przyjemności to robimy bez żadnych dodatkowych opłat.